Chocola - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Nancy - WaarBenJij.nu Chocola - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Nancy - WaarBenJij.nu

Chocola

Blijf op de hoogte en volg Nancy

26 Oktober 2015 | Argentinië, San Carlos de Bariloche

Even een update van de afgelopen dagen...
Vrijdag zijn we uit Pucon vertrokken richting Bariloche. Het was een lange dag in de bus en de grensovergang gaat doorgaans ook niet heel soepeltjes. Uiteindelijk viel het allemaal heel erg mee en hadden we binnen no time weer twee stempels in ons paspoort erbij: Bye Bye Chili, Hello Argentina! Een leuke stop van een paar uur gehad in San Martin de los Andes, de eerste Argentijnse maaltijd genuttigd en lekker even langs het strand gelopen. Omdat begin dit jaar een vulkaan uitgebarsten is, was het hele eerste deel van de route erg stoffig. Je ziet het nog steeds hangen in de lucht, heel gek dat dit zo lang blijft.

Het tweede deel van de route naar Bariloche was prachtig. We reden langs de beroemde Zeven Merenroute, echt schitterende natuur. Weer zo ontzettend anders dan wat ik op eerdere reizen heb gezien.
Eenmaal aangekomen in het hotel was het al erg laat en zijn we meteen gaan slapen.

Zaterdag een prachtige dag gehad. Allereerst verrast bij het openen van het gordijn in de kamer, wat een uitzicht! Het meer begint voor ons raam en strekt uit tot aan de bergen met de besneeuwde bergtoppen.
Na een ontbijtje op weg voor een boottocht op Lake Tristeza in het Nahuel Huapi National Park. Dit is een soort arm die uitstrekt vanaf het meer. Het was echt geweldig, vooral omdat dit een unieke tocht is waar bijna geen mensen komen. Het was ook voor het eerst dat onze gids de boottocht maakte. Aan het einde van de arm zijn we aan land gegaan voor een korte wandeling door het bos met als toetje een adembenemende waterval. Terug op de boot een lekkere lunch gehad en de rest van de middag het centrum van Bariloche in gegaan. Wat opvalt hier is dat alles heel veel sfeer heeft, beetje wintesportachtig Zwitserland/Oostenrijk met houten huisjes en cabanas. Erg leuk!
Zoals ik eerder al schreef is Bariloche de chocoladestad van Argentinië, we hadden de tip gekregen om bij Mamusjka te gaan kopen. Wat een choco-walhalla!!! Natuurlijk goed ingeslagen en ik kan jullie vertellen dat het overheerlijk is :-)

Zondag met de stoeltjeslift naar een fantastisch uitkijkpunt over het Nationaal Park. Je kijkt over de meren en bergen uit, echt zo ontzettend mooi! Ik wist dat het hier mooi was maar het overtreft wel mijn verwachtingen. Ik kijk mijn ogen uit. Veel foto's gemaakt, maar je krijgt het toch niet overgebracht zoals het in het echt is...
Na de stoeltjeslift weer terug te hebben genomen hebben we een trekking rond het Morenomeer gemaakt, wederom prachtig. Daarna was het tijd voor een bezoekje aan de bierbrouwerij, hier een aantal pullen genuttigd (ik niet haha) en een heerlijke lunch gehad. Nu terug in het hotel waar ik zit te wachten op de nachtbus. Omdat het een lange trip is naar de volgende plaats, Puerto Madryn, wordt dit met de nachtbus afgelegd. Prima bussen, niks op aan te merken en je verliest zo geen reisdag. In Puerto Madryn hebben we na aankomst een dagje vrij en daarna is het tijd voor een excursie naar de pinguïns en walvissen, ben ik heel benieuwd naar!

Het weer is hier momenteel kouder dan Nederland, best wel gek. Ik ben gewend op reis in hete temperaturen te zitten dus nu met muts op en jas aan is ook wel eens apart vind ik. Het is ideaal om dingen te ondernemen en het is droog, dat scheelt veel. Het is hier wel oppassen met de zon, omdat de ozonlaag hier heel dun is verbrandt je echt binnen no time. Mijn neus is al aan het vervellen haha.

Dat was hem weer voor vandaag, tot gauw.
Xxx

  • 26 Oktober 2015 - 12:29

    Bernie:

    wow je verslag ziet er weer top uit en super om te lezen. zie het allemaal zo voor mij zoals jij het omschrijft sta je elke keer weer versteld van alle moois. chocolade jammie zou dat niet iets voor mij zijn om daar te gaan werken? denk dat ik binnen de kortste keren 150 kilo zou zijn. geniet van je reis en ik wacht op het volgende verslag. veel plezier en dikke kuss

  • 26 Oktober 2015 - 12:53

    Marian:

    Zullen maar niet te zeer hopen dat je nog wat chocola voor ons mee terugbrengt he hahaha ben benieuwd naar het volgende verhaal..trof je moeder in de action die was al afwachtend om weer wat te horen en oh ja heeft zelf genoeg chocola mee naar huis hahaha

  • 26 Oktober 2015 - 13:00

    Marleen.:

    Een geweldig verslag. Ben echt benieuwd naar je foto's wat je allemaal hebt gemaakt. Chocolade zal wel op zijn hè? Troost heb idd chocolade van action mee genomen. Haha.die is ook lekker.

  • 26 Oktober 2015 - 13:01

    Marleen:

    Geniet schat. Dikke kus van mama.

  • 26 Oktober 2015 - 13:42

    Bianca:

    Elke dag zit ik met de neus in mijn mail om te kijken of er weer een berichtje is van een nieuw verhaal. Geweldig Nance geniet! Ennuhhh chocolade? Vergeet je ons niet hahahaha

  • 26 Oktober 2015 - 21:35

    Guus:

    Hoi schat. Mooi verslag. Uitgebreid maar to the point. In mijn dochter sluimert een tot nu toe verborgen talent. Het schrijven van een reisverslag is tenslotte niet gemakkelijk. Hou maar eens de aandacht van de lezer tot de laatste regel vast. Het lukt jou toch steeds weer:)
    Vol spanning wacht ik je volgende verslag af. Kus van je pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Op deze site kun je onder "Eerder bezochte reizen' korte verslagjes lezen van mijn trips tot nu toe. Het was de bedoeling om tijdens mijn China reis deze site bij te houden, maar doordat veel sites door de Chinese overheid geblokkeerd worden is het er helaas niet van gekomen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen :-) In oktober naar Argentinie en Chili. Ik ga weer een poging doen om regelmatig een verslag te schrijven.

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 11470

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2015 - 12 November 2015

Argentinië en Chili

26 September 2014 - 19 Oktober 2014

China

01 Januari 2000 - 14 April 2014

Eerder bezochte landen

Landen bezocht: