De berg op...deel 2 - Reisverslag uit Pucón, Chili van Nancy - WaarBenJij.nu De berg op...deel 2 - Reisverslag uit Pucón, Chili van Nancy - WaarBenJij.nu

De berg op...deel 2

Blijf op de hoogte en volg Nancy

23 Oktober 2015 | Chili, Pucón

Het was prachtig weer vandaag. Ideaal om een mooie wandeling te maken in het Huerquehue National Park. In het park liggen op grote hoogte schitterende meren en watervallen. Bij de uitkijkpunten heb je zicht op de besneeuwde vulkaan Villarrica, die we gisteren deels beklommen hebben. Omdat het zo'n mooi weer is kun je de top van de vulkaan zien met de rook. Echt heel mooi tegen de blauwe lucht.

De wandeling in het park duurt in totaal 5/6 uur, waarvan meer dan de helft klimmen. Pittig tochtje, vooral omdat het pad niet vlak is en er veel hoge opstappen zijn door boomwortels en natuurlijke en soms aangelegde trappen. De uitkijkpunten maken wel veel goed! Nog een prachtige waterval gezien waarbij de zon door de bomen op de mist valt, zo mooi! Helaas voor Lisette en mij was Rodrigo van gisteren er niet bij vandaag, dus echt romantisch is het niet geworden :-D

Ongeveer halverwege ben ik terug naar beneden gegaan. De gids zei dat het op dat moment nog 1,5 tot 2 uur klimmen was en het nog steiler werd. Dat was dan ook mijn keerpunt, ben nog steeds niet fit, snotverkouden, half doof en hoest al dagen het hele hotel wakker dus met dat klimmen leek ik net een 80-jarige kettingrookster met een pieper in de longen. Na de inspanning van gisteren iets teveel van het goede, we gaan een paar minder heftige dagen tegemoet dus ga beter voor mezelf zorgen zodat ik de volgende keer geen Sjaak Afhaak hoef te zijn :-)

Omdat ik nog wat tijd over had tot de rest terug kwam en de gids die mij naar beneden gebracht had meteen ging slapen in de bus, ben ik zelf nog een uurtje gaan wandelen en fotograferen in het bos. Vlak pad, weinig toeristen en geen hoofden voor je camera...alleen het geluid van stromend water. Heerlijk, elk nadeel heb zijn voordeel dus.
Onderweg nog twee jongetjes tegengekomen die met school onderweg waren. Begonnen mij van alles te vragen in steenkolen Engels waarop ik in steenkolen Spaans antwoord probeerde te geven. Met handen en voeten kom je best ver. Ineens kwam een van hen op me af en geeft me een kus op mijn wang, de ander volgde meteen en weg waren ze! Casanova's van tien jaar oud haha.

Vannacht slapen we nog een nachtje in Pucon. Morgen een lange reisdag met de bus. Van Pucon gaan we de grens over naar Argentinië en daar blijven we 2 dagen in Bariloche. De route gaat door het Andesgebergte via de Merenroute, schijnt een van de mooiste routes te zijn tijdens deze reis. Bariloche is de chocoladestad van Argentinië, dus dat belooft wat. Ik neem voor iedereen een choco-souvenir mee. Maar wil wel alvast even aangeven dat het het einde van de reis waarschijnlijk niet haalt...

Foto's plaatsen gaat soms lastig, maar doe mijn best om toch elke dag een paar erbij te zetten. Hoop dat jullie ze nu wel kunnen zien.

Tot snel weer, xxx

  • 23 Oktober 2015 - 05:09

    Chantal:

    Maar je hebt het maar mooi gedaan!
    X, Chan

  • 23 Oktober 2015 - 05:09

    Chantal:

    Maar je hebt het maar mooi gedaan!
    X, Chan

  • 23 Oktober 2015 - 06:57

    Marleen.:

    Prachtige foto's. Wat een belevenis. Genieten schat. Mam moet werken Haha.

  • 23 Oktober 2015 - 16:12

    Bianca:

    Prachtige foto's wederom! Ik ben jaloersssss hahaha nee ik gun het je van harte! Geniet geniet geniet

  • 24 Oktober 2015 - 20:31

    Wendy:

    Yes she did it!!!
    prachtige foto`s en leuk om elke dag iets te kunnen lezen..
    Fleur zag de foto`s van het bos en zegt: je moet oppassen voor beren, hahaha
    dikke knuffel en geniet... xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Op deze site kun je onder "Eerder bezochte reizen' korte verslagjes lezen van mijn trips tot nu toe. Het was de bedoeling om tijdens mijn China reis deze site bij te houden, maar doordat veel sites door de Chinese overheid geblokkeerd worden is het er helaas niet van gekomen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen :-) In oktober naar Argentinie en Chili. Ik ga weer een poging doen om regelmatig een verslag te schrijven.

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 11454

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2015 - 12 November 2015

Argentinië en Chili

26 September 2014 - 19 Oktober 2014

China

01 Januari 2000 - 14 April 2014

Eerder bezochte landen

Landen bezocht: