Indonesie - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Nancy - WaarBenJij.nu Indonesie - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Nancy - WaarBenJij.nu

Indonesie

Blijf op de hoogte en volg Nancy

01 Maart 2014 | Indonesië, Batavia

In maart en april van dit jaar ben ik met Chantal naar Indonesie afgereisd. Van te voren hadden we een planning gemaakt met wat we wilden zien en welke route we wilden volgen...uiteraard is dit natuurlijk heel anders gelopen toen we eenmaal aankwamen, zoals alles wat je plant :-)

In Sumatra hebben we de orang oetans bezocht in het wild. Misschien wel een hoogtepunt van de reis, erg indrukwekkend om deze beestjes op 1 meter afstand voor je te zien. Vooral de kleintjes zijn erg schattig.

Van Sumatra naar Java gevlogen. Hier hebben we al snel de eerste paar plekken overgeslagen en zijn we doorgereisd naar Yogyakarta. Van hieruit hebben we een aantal dagtochten gemaakt naar het Dieng Plateau, de Borobudur tempel en de Prambanan.

Vervolgens de laatste twee weken (oorspronkelijk plan 5 dagen) in Bali vakantie gevierd. Dagenlang aan het strand en af en toe een dagtrip over het eiland. Bali sprak me het meeste aan van alle eilanden, het deed me qua cultuur en geloof aan Nepal denken.
Ondanks dat Indonesie al jaren op nummer 1 van mijn reis-lijst stond, is dit niet een van mijn mooiste reizen geweest. Verklaren kan ik het niet, misschien doordat het best moeizaam en veel was om alles ter plekke te regelen, misschien door de enorme chaos onderweg of het feit dat je met name op Java en Sumatra niet zonder iets te regelen ergens naar toe kon. Dit klinkt negatief maar dat was het niet, het is een prachtig land maar wellicht doordat het jarenlang op mijn nummer 1 van te bezoeken landen stond had ik er veel te hoge verwachtingen van. Maar ik had het voor geen goud willen missen!

  • 10 September 2014 - 19:28

    Chantal:

    Hi Nance,

    Indonesië was inderdaad bijzonder ook al liep niet alles zoals we gehoopt hadden. Regelen, regelen en regelen......

    Jouw nummer 1 hebben we gezien, gelukkig heb je inmiddels al weer een nieuwe nummer 1 op jouw lijstje :-).

    X, Chan

  • 10 September 2014 - 19:30

    Nancy :

    Juist!! Chili en Argentinie, here we come!
    Oh ja, en China ook nog natuurlijk ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Op deze site kun je onder "Eerder bezochte reizen' korte verslagjes lezen van mijn trips tot nu toe. Het was de bedoeling om tijdens mijn China reis deze site bij te houden, maar doordat veel sites door de Chinese overheid geblokkeerd worden is het er helaas niet van gekomen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen :-) In oktober naar Argentinie en Chili. Ik ga weer een poging doen om regelmatig een verslag te schrijven.

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 11434

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2015 - 12 November 2015

Argentinië en Chili

26 September 2014 - 19 Oktober 2014

China

01 Januari 2000 - 14 April 2014

Eerder bezochte landen

Landen bezocht: