5000 pinguïns - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Nancy - WaarBenJij.nu 5000 pinguïns - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Nancy - WaarBenJij.nu

5000 pinguïns

Blijf op de hoogte en volg Nancy

29 Oktober 2015 | Argentinië, Puerto Madryn

Weer een dag vol wildlife. Met een temperatuurtje van 30 graden volgens de gids een ideale dag. Vandaag zijn we naar Punta Tombo geweest. Hier leeft de grootste kolonie Magellaan pinguïns ter wereld. De diertjes leven voornamelijk in het water maar komen aan land om eitjes te leggen en deze te bewaken in holletjes. Overal waar je loopt zie je holletjes in het land of struikgewas en overal liggen er pinguïns in. Naar schatting zijn er momenteel 5000 pinguïns.
Het was erg leuk om te zien, vooral omdat ik in Australië al de allerkleinste soort heb gezien.
Maar net als toen vond ik dit weer veel te toeristisch. Op wandelpaden lopen busladingen toeristen naast de nestjes...geeft mij dan toch het gevoel dat we de beestjes storen in hun omgeving.
Ik vind het geweldig om dieren in het wild te zien maar enige afstand en rust voor ze, vind ik wel gepast.

Na de pinguïns door naar de zeeolifanten. De plek waar deze dieren te vinden zijn is geen beveiligd gebied, wat betekend dat het voor iedereen toegankelijk is. Er wordt echter aangegeven dat er aan die kanten niets te zien is waardoor de busladingen toeristen weg blijven. Onze gids is blijkbaar de enige die zijn groep wel eens meeneemt naar deze plek. Dus ook ons...het verschil was meteen te merken. We waren de enige op het strand samen met talrijke zeeolifanten. Heel bijzonder! Spreekt voor zich dat er wel een aantal instructies waren om je aan te houden...het is niet de bedoeling de dieren te storen natuurlijk. Er waren veel kleintjes en een aantal behoorlijk grote beesten bij. Indrukwekkend.

Op de terugweg ook nog een overstekende Armadillo (gordeldier) gezien. Kunnen we die ook afvinken van ons lijstje :-)

Morgen verlaten we Puerto Madryn en vertrekken we met het vliegtuig naar de zuidelijkste stad op aarde, Ushuaia. Ook wel het einde van de wereld genoemd. Ik laat me verrassen..

Tot snel weer. Xx

  • 29 Oktober 2015 - 02:02

    Guus:

    Hoi schat. Pap weer...nog steeds wakker.

  • 29 Oktober 2015 - 02:39

    Jeroen:

    Nancy, je "vergeet" helemaal het hoogtepunt van de dag te beschrijven .... Nancy, Lisette en Chantal hebben vandaag namelijk gezamenlijk hun principes over boord gegooid. Nadat julllie eerder alles op modieuze slippertjes deden hebben jullie de plaatselijke middenstand even de lente doorgeholpen en zijn er gewoon 3 paar wandelschoenen aangeschaft in modieus grijs :) Ik snap niet hoe je dit kon vergeten te vermelden. Dit was tot voor kort echt ondenkbaar! haha

  • 29 Oktober 2015 - 05:17

    Marleen.:

    Weer een mooi verslag schat. Geen woorden voor wat jullie allemaal beleven. Geweldig. Ik denk dat jullie deze reis nooit meer zullen vergeten. En op FB staan weer prachtige foto's. Kus mama.



  • 29 Oktober 2015 - 10:23

    Marian:

    Nancy ik dacht je had die wandelschoenen hier al gekocht hahaha zul je je wel voelen als in het sprookje van de 7 mijls laarzen he hahaha

  • 29 Oktober 2015 - 10:23

    Marian:

    Nancy ik dacht je had die wandelschoenen hier al gekocht hahaha zul je je wel voelen als in het sprookje van de 7 mijls laarzen he hahaha

  • 29 Oktober 2015 - 10:23

    Marian:

    Nancy ik dacht je had die wandelschoenen hier al gekocht hahaha zul je je wel voelen als in het sprookje van de 7 mijls laarzen he hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Op deze site kun je onder "Eerder bezochte reizen' korte verslagjes lezen van mijn trips tot nu toe. Het was de bedoeling om tijdens mijn China reis deze site bij te houden, maar doordat veel sites door de Chinese overheid geblokkeerd worden is het er helaas niet van gekomen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen :-) In oktober naar Argentinie en Chili. Ik ga weer een poging doen om regelmatig een verslag te schrijven.

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 11463

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2015 - 12 November 2015

Argentinië en Chili

26 September 2014 - 19 Oktober 2014

China

01 Januari 2000 - 14 April 2014

Eerder bezochte landen

Landen bezocht: