Einde van de wereld! - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Nancy - WaarBenJij.nu Einde van de wereld! - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Nancy - WaarBenJij.nu

Einde van de wereld!

Blijf op de hoogte en volg Nancy

31 Oktober 2015 | Argentinië, Ushuaia

We zijn er dan eindelijk, aan het einde van de wereld in Vuurland in de plaats Ushuaia. Voor mij altijd een plekje geweest wat tot de verbeelding spreekt, of iets wat onbereikbaar lijkt. Ik weet nog dat ik Floortje Dessing hier zag reizen op tv en sindsdien moest en zou ik hier naar toe! Er hangt hier ook wel echt dat 'einde-van-de-wereld' sfeertje...moeilijk uit te leggen maar het voelt fantastisch. Je hebt bergen en letterlijk aan de voet ligt Ushuaia geplakt, met daarna het wereldberoemde Beaglekanaal en een kleine 1000 km verder Antarctica...ons hotel draait nostalgische jaren 80 ballads en dan het typische weer: 7 graden maar wel zonnig en grotendeels droog. Volgens onze reisleider een bijzondere goede dag voor hier. 4 seizoenen in 1 dag is hier vrij normaal.
Donderdag zijn we vanuit Puerto Madryn hier naar toe gevlogen. Wat eigenlijk een suffe reisdag moest worden bleek een van de mooiste aanvliegroutes ter wereld te zijn. Overal waar je kijkt zie je bergen met wederom besneeuwde toppen, meertjes en groen. Echt adembenemend vanuit het vliegtuig en dat gratis en voor niks!
Bij aankomst zijn we de stad in gegaan. Doel: een stempel in ons paspoort van Fin Del Mundo zoals ze het hier noemen. En jawel, we hebben hem!!!
Ushuaia blijkt nog best een redelijk stadje te zijn, ik dacht eerder aan een dorp met 3 inwoners en 5 koeien. Maar niets is minder waar. Top restaurantjes, leuke en luxe winkels en erg sfeervol.

Vandaag hebben we een boottocht gemaakt op het Beaglekanaal. Met behoorlijk wat wind rond ons bootje hebben we een tocht van ruim 4 uur gemaakt. Schitterend met uitzicht op bergen en langs rotsen met aalscholvers en zeeleeuwen. Vervolgens door naar de meest zuidelijke vuurtoren op aarde, als je Ushuaia Googled zie je altijd dat plaatje. Officieel ligt de meest zuidelijke vuurtoren 200 km verder maar die is eigendom van de marine en hier mag niemand komen.
Hierna weer terug richting vasteland om eerst nog een korte wandeling op een mini eiland te maken in het kanaal. Hier naar de top gelopen en kennis gemaakt met de beruchte Patagonische wind. Nou! De lichte miezerregen sneed in mijn gezicht zo hard.
Anyway, tocht over Beaglekanaal: check dubbelcheck! Gaaf!

Vanmiddag naar Tierra del Fuego (Vuurland) Nationaal Park. Wat een natuur! Echt zo mooi. Ik val van de ene in de andere verbazing hier. We hebben een korte trekking gemaakt, helaas hadden we niet de hele dag de tijd. Wel even goed mijn nieuwe wandelschoenen ingelopen. Meteen tot mijn enkel in de drijfmodder haha.

Het waren weer topdagen..vind het bijna jammer dat ik weg moet op deze plek. Het heeft gewoon iets hier, het idee op welke plek ter wereld je zit doet wel iets met je. Maar we gaan nog mooie dingen zien! De komende dagen ben ik waarschijnlijk niet bereikbaar. Morgen (zaterdag) een reisdag en daarna twee/drie dagen in Torres del Paine. Hier is geen elektriciteit dus ook geen WiFi. Slapen met 6/8 man op 1 kamer en ik ga voor het gemak maar uit van koude douches in het donker, kortom Back to basic! Over een paar dagen weer een verslag!

Liefs, Nancy

  • 31 Oktober 2015 - 02:14

    Chantal Vlot:

    Wat hebben we het toch slecht hier. Ik geniet ook volop weer meis. Xx

  • 31 Oktober 2015 - 06:22

    Marleen.:

    Nou schat. Weer een indrukwekkend verslag. Niet voor te stellen dat jij aan het eind van de wereld bent. En ik in Kerkrade Haha. Geniet schat. Tot hoors. Heel veel knuffels en kusjes van mama.

  • 31 Oktober 2015 - 09:39

    Bernie:

    nou nancy weer zeer indrukwekkend jou verslag dat is volop genieten eigenlijk dubbel genieten. geniet ervan want de weken vliegen voorbij. ik zie met spanning je volgende verslag weer tegenmoet en koud douchen kan soms geen kwaad maar als het er koud is dan is dit niks. wij horen je over een aantal dagen weer. dikke knuff

  • 31 Oktober 2015 - 12:17

    Bianca:

    Prachtige foto's wederom. Gaat prima daar met jou aan het eind van de wereld! Stiekem jaloers,al kan ik me niet voorstellen dat ik het leuk zou vinden in de kou! Hahaha geniet ervan en tot gauw x

  • 31 Oktober 2015 - 19:07

    Marian:

    Weer een ervaring rijker...geniet ervan ...oh en in het donker zie je dan wel het ongedierte niet

  • 31 Oktober 2015 - 21:02

    Guus:

    Hoi schat, Nu ben ik degene die waarschijnlijk als laatste reageert. Maar ik heb je wel als eerste zien staan toen je richting Antarctica kijk.... Die grote witte ijsbeer links.... die zo wild en dol naar je zwaaide....dat was ik....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Op deze site kun je onder "Eerder bezochte reizen' korte verslagjes lezen van mijn trips tot nu toe. Het was de bedoeling om tijdens mijn China reis deze site bij te houden, maar doordat veel sites door de Chinese overheid geblokkeerd worden is het er helaas niet van gekomen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen :-) In oktober naar Argentinie en Chili. Ik ga weer een poging doen om regelmatig een verslag te schrijven.

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 11414

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2015 - 12 November 2015

Argentinië en Chili

26 September 2014 - 19 Oktober 2014

China

01 Januari 2000 - 14 April 2014

Eerder bezochte landen

Landen bezocht: